Firemní sídlo je něco, bez čeho se vůbec žádná firma neobejde. Protože jenom si to představte, jak by to vypadalo, kdybychom měli nějaký podnik bez jeho firemního sídla. Jak by to s ním vypadalo? Taková firma by sice vznikla, ale neznámo kde. Nikdo by nevěděl, kde ji hledat, takže by ji ani nenašel, a zatímco by jejímu majiteli bylo možná příjemné, že by byl tím pádem k nenalezení pro úřady, které by ho chtěly kontrolovat a mluvit mu do jeho činnosti, kontrolovat účetnictví a podobně, bylo by mu současně krajně nepříjemné to, že by ho nenašli ani zákazníci, bez kterých se nedá samozřejmě vůbec podnikat.
Takže musí mít každá firma své firemní sídlo. Žádná se bez něj neobejde. Ale je tu problém. A tím je skutečnost, že se firemní sídla obvykle neshánějí ani trochu snadno. Jistě, někdo má objekt, který lze jako firemní sídlo využít, případně nevadí, když se sídlí přímo v provozovně nebo u onoho podnikatele doma, jenže to v mnoha případech není takové, jaké by to mělo být. A tak se podnikatelé poohlížejí po nemovitostech, které by si koupili a jako firemní sídla použili.
Ale ceny nemovitostí jsou nepředstavitelně vysoké. A čím lépe nějaká nemovitost vypadá, čím je lepší adresa, na které se nachází, tím je také dražší. A to je něco, co si mnozí majitelé firem dovolit nemohou.
A co si naštěstí naopak dovolit mohou? Přece virtuální firemní sídlo. Protože to není nemovitost, kterou by si člověk pro svou firmu kupoval. Tady se sídlí v cizí, dobře vypadající nemovitosti, kde se podnikatelům nenabízí nic než adresa a poskytování důležitých služeb. A když si podnikatel takové virtuální sídlo nekupuje, ale využívá tu jen nabízené služby, nemusí platit moc. A i za málo peněz může vypadat sídlo jeho firmy reprezentativně. A vábit zákazníky.
Takže si mohou i nepříliš bohatí podnikatelé sídlo v Praze dovolit. A působit tak daleko lepším dojmem.